Reiseglad sørlending

Jeg liker godt å reise. Nei, jeg elsker å reise! Reising er for meg utrolig moro og spennende. Jeg liker å komme til nye steder, se og oppleve nye ting og dele gode opplevelser med folk jeg er glad i. De siste årene har vært veldig fine reiseår for meg. Jeg har vært noen ganger til USA, og takket være noen entusiastiske lærere har jeg fått vært med på noen fantastiske turer med skolen også.

Livet som student er jo ikke alltid lett. Lånekassens bidrag strekker aldri til, men man prøver jo å gjøre det beste ute av det likevel. Jeg er glad for at jeg er en person som klarer å spare mennesker. Jeg er glad for at jeg ikke er en av dem som tømmer kontoen fortere enn man kan si regningskonto. Det er dessuten slik jeg har bestemt meg for at jeg skal klare å leve fint og samtidig ha penger til overs for å reise i studietiden! Første destinasjon er San Diego, California hos den fantastiske Katherine! I dag er det bare 32 dager igjen til jeg setter meg på flyet, og jeg gleder meg som en liten unge!

Til neste år har jeg to uker fri i februar/mars. Jeg tenker at det må være en fin anledning til å reise litt. Den første tanken som slo meg var en tur til Cossayuna, New York for å besøke mine amerikanske slektninger. Sist jeg var der var jul/nyttår 2010, så det er jo ikke  lenge siden, men jeg er jo aldri vanskelig å be!

Et annet sted jeg vil dra til er London. Jeg har allerede vært der to ganger – en gang med mamma, og en gang med engelskklassen – men London er en by man alltid har lyst til å dra (tilbake) til. Det er så mye jeg ikke har sett der enda, men her kommer det vel mer an på om jeg har noen å reise med. I Cossayuna har jeg alltid en seng som venter på meg, og jeg slipper dessuten å bruke masse penger på overnatting og transport.

Ah, så vanskelig! Kanskje jeg skal dra til et helt nytt sted til våren? Ut på helt nye eventyr? Det er så mange steder jeg vil reise til, så mye jeg vil se. Så lenge jeg har penger til overs blir det nok reising. Spørsmålet er bare hvor og med hvem. Er du interessert er det jo bare å spørre, he he. Jeg er ikke vanskelig å be, som sagt!

Den herlige gjengen som dro til London i 2010!
Her er den fantastiske gjengen som dro til London våren 2010. Fy, så moro vi hadde det!

4 kommentarer på “Reiseglad sørlending

  1. Ingrid sier:

    Jeg synes ikke det er videre hardt økonomisk som student. Med to jobber, lån og ingen spesielt dyre interesser har jeg faktisk mer enn nok og trenger ikke bekymre meg. Jeg bruker jo stort sett bare penger på husleie, mat og buss.

    • Anita sier:

      Nei, men jeg kjenner mange som ikke har så mye til overs. Jeg klarer meg fint. Litt for fint til tider, så jeg ender opp med å bruke masse på netthandel i stedet for å spare, hehe. … Jeg gruer meg litt til «julehandelen». Jeg kommer til å bruke vanvittig mye penger i år…

Legg igjen en kommentar