Au revoir, 2011!

Da var nok et år gått og vi nærmer oss et nytt. 2012 er like rundt hjørnet, men først blir det en kveld med venner, fyrverkeri og mye annet gøy! Jeg gleder meg som alltid, og håper det blir et bra «show». I slike stunder får man jo nesten lyst til å sette seg ned med en kopp te, se på gamle bilder og mimre fra året som var. Her kommer noen tilbakeblikk fra året som gikk!

I mars pakket spente elever fra Samfunnsfaglig engelsk kofferten og tok turen over dammen til Washington D.C. Vi skulle nemlig på studietur – og for en tur! Creds til min gamle lærer som er utrolig flink og ved hjelpe av sine gode kontakter ordnet en magisk tur til oss! Den inkluderte blant annet tur til den norsk ambasaden, det hvite hus (for de av oss som slapp inn…), kongressen, senatet, katedralen, School Without Walls og mye, mye mer! Tur kan han fikse, men fotograf vil nok mannen aldri kunne bli. Her er resultatet når han skulle ta bilde av oss foran Washington Cathedral. Trodde ikke jeg skulle se en dårligere fotograf enn engelsklæreren min fra 2. klasse, but there you go. Pytt pytt, jeg fikk meg i alle fall en god latter når jeg så bildet! Slikt blir det jo dessuten gode minner av.

I april hadde jeg bursdag og fylte hele 19 år! Så nå jobber jeg meg gjennom mitt siste år som tenåring, før jeg trer inn i de voksnes rekker (på ordentlig!). Så kom omsider russetiden etter tre år på Dahlske. Akk, det føltes som det aldri ville ta slutt men så var videregående over før man visste ordet av det. Det var både trist og godt på samme tid. Da er det godt å kunne trekke på seg et par røde bukser og strekke litt grenser før man skal videre. Kanskje ikke helt bra for eksamen, men det er en annen historie, hehe. Eksamen gikk forresten stort sett bra det! Jeg stod i alle fag, fikk greie karakterer og kom inn på det jeg hadde lyst til. Med andre ord – suksess! Russetiden ble fin, men det er nå godt at den er over. Det kan bli for mye av det gode, hehe! Dere vet; en gang russ, aldri igjen! Så nå ligger russebuksa (illeluktende og skitten…) krøllet sammen i en pose bakerst i klesskapet mitt. Der skal den få lov til å bo i noen år, til jeg eventuelt bestemmer meg for å flytte  litt på den, hehe.

I slutten av juni satte jeg meg på toget til Gøteborg og til festivalen Where The Action Is. Jeg og Hellen skulle få låne leiligheten til kusinen hennes for å dra på festival og dra på sightseeing i byen. WTAI er en dagsfestival, hvilket betyr at det bare er én dag. Artistene vi skulle se var Brandon Flowers (rawrr, se bildet!) og Coldplay. Så, da den 28. juni ankom var det på med solbriller, billettarmbånd rundt armen og på med Converse-skoene våre før vi tok veien til festivalområdet. Været var utrolig fint den dagen, så det var bare å slikke sol og nyte vær og musikk til det fulle! Slik en festival skal være! Både Brandon og Coldplay leverte til det fulle, og det ble med andre ord en veldig bra festivalopplevelse. Hvorfor dra til Hovefestivalen når man kan dra på WTAI, hehe? Deilig å få oppleve en festival med lite fyll, ingen søle og bare masse glade mennesker! Resten av dagene ble brukt til shopping og kikking i fine Gøteborg.

I slutten av juli var det tid for Canal Street, denne gangen med Guro, hvor Jarle Bernoft og Kaizers Orchestra stod på programmet! Dette ble årets andre Bernhoft-konsert, for jeg hadde allerede vært på konsert på KICK i Kristiansand på våren, hihi. Bernhoft er så utrolig bra live at jeg tror jeg aldri kan få nok! Men det var ikke kveldens høydepunkt, for det var nemlig Kaizers Orchestra! ENDELIG FIKK JEG GÅTT PÅ KONSERT MED DEM! Jeg har drømt om å gå på en Kaizers-konsert så utrolig lenge, og omsider så var det min tur. Ikke bare det, men dette skal visst være n av de beste konsertene de har holdt, sånn ever, hvis jeg skal høre på min kjære Rogaland-venninne. Wohoo! Det var bare helt rått og det var ikke tvil om hvem som var sjefene i byen den kvelden! Nå er det bare å glede seg til ny Kaizers-konsert i mars på KICK i Kristiansand med Guro og Renate. Det topper neppe denne, men bra blir det vel lell!

I høst begynte jeg å studere engelsk ved Universitetet i Agder. Det trives jeg godt med, og ser frem til å starte opp igjen nå snart. Gleder meg også til torsdags-quizen begynner igjen, for ja, jeg har blitt med på et lag og greier! EarplugZ – det er oss det! I år satser vi på 1. plass og sofaplass! Men nok om det. I sommer flyttet Katherine og familien tilbake til USA. De bosatte seg nok en gang i San Diego, California. Det var utrolig trist, men med løfter om besøk og hjelpemidler som Skype, Facebook, MSN, etc, så gikk det jo fint. Tro mot mitt ord bestilte jeg tur i Desember og tok turen over dammen (igjen!). Det var utrolig deilig å se Katherine igjen etter så lang tid! Jeg har kjent henne siden 7. klasse, når man er vant til å se en person nesten hver dag blir det plutselig så rart når den personen ikke er der lenger. Vi dro hit og dit og hadde mange flotte eventyr sammen! Faren hennes fortalte meg masse som San Diego og tok oss med flere steder. Moro! Turen ble med andre ord en stor suksess, og nå skal det bli koselig å feire nyttår sammen med Katherine her hjemme i gode, gamle Norge! Jeg har forresten så smått begynt på et blogginnlegg om turen, med masse bilder and stuff, så det kommer en gang på nyåret.

Nå har jeg dessverre ikke tid til å sitte her og skrive lenger, for jeg har ting å gjøre, og steder jeg skal i kveld, så da er det nesten på tide og begynne å gjøre seg klar. Så, hvem enn du er og hva enn du skal i kveld – jeg håper du får en flott kveld og ha et riktig godt nytt år! :-)

Én kommentar på “Au revoir, 2011!

  1. Ingrid Syv sier:

    Høres ut som et fantastisk godt år! Og det blir bare bedre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111!!!!one!!!!!!

Legg igjen en kommentar