Nyhetsoppdatering fra en sofa fra IKEA

God kveld, godtfolk!

Januar går snart mot slutten, og vi er et steg nærmere vår, sol og varme. Me gusta! Jeg er tilbake på skolebenken, noe som egentlig er ganske deilig. Det høres kanskje deilig ut å få juleferie 7. desember, men tro meg, det blir litt lite å gjøre etterhvert. Særlig når alle helligdagene kommer på rekke og rad, og bortsett fra familieselskaper osv, er det ikke særlig mye å finne på. Dette halvåret er allerede ti ganger bedre enn det forrige! Jeg har begynt med to nye fag; Amerikanske studier og Amerikansk kultur. Fun fun! Foreleserne er veldig gode, stoffet er passe interessant, så dette skal nok gå fint.

Nye fag er ikke det eneste som er nytt. Jeg har tatt meg sammen og meldt meg inn på treningssenter. Trening suger generelt, men det skal visst være godt for en har jeg hørt. Har bare trent et par ganger, og kroppen føles allerede ut som om den skal omkomme av stølhet. Jaja. No pain, no gain? Right?

Jeg har også tatt opp skytingen igjen. Ordentlige pistoler er for pingler, så nå er det luftpistol som gjelder! Nå er skjeftet mitt omsider blitt filt ned heftig mye til å passe min lille, lille hand. Det gjorde en utrolig stor forskjell, og sist uke perset jeg med nesten 50 poeng, whoop whoop! Ok, nok skyteprat. Det er neppe av større interesse, right..?

Som du kanskje har fått med deg i tidligere innlegg har jeg tilbragt en del tid hos tannlegen de siste månedene. Nå har jeg omsider fått trekt min første visdomstann. Jeg har aldri vært små mye som i nærheten av å trekke en tann før hadde bange anelser før operasjonen, men det gikk som smurt! Jeg ble dopet ned så mye at jeg merket ingenting når de holdt på, og slapp ut heftig bedøvet med beskjed om at jeg skulle tygge smertestillende de neste dagene. Som smurt sa jeg? Pffft! Neste morgen våknet jeg med en stor hevelse i kinnet som bare ble værre utover dagen. Seriøst, jeg så ut som om jeg hadde en tennisball i munnen… Det er jo vel og greit det, hadde det bare ikke vært for at det var så sårt – det løste jeg forsåvidt ved å hive innpå enda mer smertestillende. Alt i alt var det en uke jeg helst ikke vil gjenta (selv om jeg nok må det pga mine andre visdomstenner…), ettersom det innebar at jeg stort sett levde på suppe og andre tyntflytende matretter osv.

I dag fikk jeg forresten Sherlock sesong 2 i posten! Jeg gleder meg vilt til å begynne å se den! Sesong 1 var fantastisk bra, og ifølge Guro er sesong 2 om mulig enda mer nervepirrende! Jeg anbefaler på det varmeste å ta enn titt, særlig nå som NRK har begynt å sende det. Sent, men bedre sent enn aldri, sant? Fikk du ikke med deg første episode kan du se den her.

Legg igjen en kommentar